onsdag 23. februar 2011

Trening

Jeg har endelig kommet i gang med trening igjen - etter en aldri så liten tørkeperiode. Selv om det er iskaldt og mye snø ute ennå, syns jeg og ense bikini sessong i det fjerne. Og for meg som har passert 40, syntes det viktig å forberede seg i god tid.
Dette er femte uka med trening som stort sett består av saltreningstimer som Spinning, Zumba, Coreball, Stramopp og Pilates. Slik får både jeg og kroppen masse variasjon.
I går kveld hadde jeg min femte spinningtime - en time sykkel 2, intervall - med nye sykkelsko! Det ble den beste spinningtimen jeg noen gang har hatt, og jeg fant fort ut at riktig bruk av beina er alfa-omega for maks utnytte. Musklene både på under og oversiden av lårene - samt magemusklene fikk maks utbytte denne gangen.
Verktøyet er jo halve moroa, så løp og kjøp!

I kveld skal jeg prøve Piltes med ball. Det blir noe helt nytt for meg. Pilates i seg selv er jo super trening for å få pene muskler, så jeg satser på at Pilates med ball gjør samme nytta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar