torsdag 24. februar 2011

Fotografering

I går var jeg og kameraet mitt ute på tur. Chief - min vakre firbeinte Golden Retriever var selvfølgelig også med. Vi har vært på mange turer i vinter, og det har blitt en god del bilder underveis. Vinteren er fotogen, og mitt nysgjerrig blikk legger merke til nye detaljer hver gang. Denne vinteren har jo vært ekstra lang her på østlandet, så det har vært nok av tid til å studere landskapet, og bilder har blitt tatt i all slags vær - alt fra sol, frost, tåke, snøfall, kulde, sørpe og snøsmelting.

Jeg har ikke vært hobbyfotograf så veldig lenge, men jeg syns det er spennende å ta bilder av landskap. Landskapet lever, og er stadig i endring. En blomst er ikke bare en blomst. En trapp er heller ikke bare en trapp - alt lever og endrer seg fra dag til dag, måned til måned og år etter år - Lyset, årstiden tid og rom....
Tror egentlig du vil finne mye forskjellige bilder her inne etterhvert. Jeg liker å utforske, og suser stadig rundt på jakt etter objekter. Kameraet har en unik egenskap - å gjøre det livløse levende og det levende mer til stede.

Jeg kommer til å legge ut bilder fortløpende for å vise hva jeg holder på med, og for de som er interessert, så bruker jeg et Canon EOS 550D kamere med Sigma objektiv 18-250mm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar