onsdag 16. mars 2011

Ny uke - nye muligheter

Nå er vi allerede godt inne i en ny uke, men mulighetene er ikke blitt mindre av den grunn. Jeg teller onsdag, og jeg har allerede vært hjemme i to dager etter en herlig hyttetur. Det anbefalles på det sterkeste å reise reise vekk i stan - eller vekk fra stan noen dager. Utrolig deilig å bare være - lese en god bok, nippe til et glass deilig rødvin som er igjen etter et bedre måltid, mens det knitrer i peisen og et stort antall levende lys lyser opp den lille koia akkuratt passe slik at jeg ser hva jeg leser.

Lørdag ble det skitur i deilig solskinn, etterfulgt av kakao med krem i solveggen. Søndag var det gråvær og litt snøfall. Perfekt vær til å klatre opp på taket og måke vekk snøen. Det er blekktak på hytta, og etter at snøen rundt pipa og mønet var måkt vekk, skle både jeg og et stort flak snø ned fra taket. Jeg landet mykt og godt, og fikk meg en god latter - helt alene mitt ute i skogen. Tok meg en velfortjent pause etter dette mens klærne tørket forran peisen.

Plutselig hørtes et bulder og brak! Chief - min firbente samboer og turkompis - spratt opp fra sovende modus og kom seg kjapt i trygghet hos matmor. Det tok meg to sekunder, så skjønte jeg at det raste fra taket. Jeg åpnet døra, og kom i grunn ikke lenger. Der lå det et lass med snø langs hele siden av hytta - også forran døra. Da var det bare å få på seg boblebuksa, og ta spaden fatt. God trening, og bra trening. En super helg!              

Mandag satt jeg nesen hjemover igjen. Pakket ut, og tok en etterlengtet dusj. Fant også ut at jeg ville på spinning senere på kvelden. På grunn av jobb og hyttetur har jeg jo faktisk ikke fått trent på en uke, så nå hadde jeg nesten abstinenser. Det var hardt, men deilig med en time spinning intervall. Sovna jammen godt den kvelden og.

I dag er det altså onsdag, og jeg har hatt fri i hele dag. Har faktisk fri i morgen også før arbeidshelg. Veldig behagelig. Tenkte jeg skulle få gjort litt ting og tang, men må vel innrømme at jeg så langt i dag har vært en smule egoistisk. Frisør, tur med vovsen og så noen timer på verandan i sola med varm kakao og godt lesestoff. Jeg er veldig glad jeg ikke er opphengt i at jeg MÅ gjøre ditt, og MÅ gjøre datt. Det er ingenting som løper fra meg - utenom sola og livet. Det er viktig å nyte livet - hver dag. Forpliktelsene ligger alltid på lur og venter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar