fredag 11. mars 2011

Oj! Plutselig helg igjen!

Skal si dagene går fort. Det er snart kun mandager og fredager igjen av ukene, og i dag er det jammen fredag igjen. Forrige gang jeg skrev var det også fredag. Den helga kom og gikk - stille og rolig, og mandag startet jeg i ny stilling. Siden da har jeg mer eller mindre vært på jobb til i g år kveld. Jeg jobber fire dager av tolv timer, og så har jeg fri i seks dager, jobber så fire dager igjen, så har jeg fri i syv dager. Mye jobb, og mye fritid. Så de siste fire dagene har bestått av jobbing. Nå har jeg i utgangspunktet fri i seks dager, men sa ja takk til en overtids dag til tirsdag - hvilket ikke er og forakte.

Men uansett så har jeg fri frem til da, og reiser i dag til ei lita strøm -og vannløs koie ved Fagernes og Vaset jeg har tilgang til. Jeg og vovsen - i et med naturen. Skiboksen er på taket som så langt inneholder ski, spade og truger. God mat og drikke er pakka, solen skinner, og det er også meldt strålende vær der oppe i morgen. Dette gleder jeg meg til.
Det er innimellom deilig å komme seg bort fra tv, pc og postkasse, alltid å være tilgjenglig, alltid å være tilstede. Mobilen er med av sikkerhetsmessige grunner, men jeg er glad det finns en av og på knapp (på lyden).

Da suser jeg avgårde, og ønsker alle der ute en super helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar