onsdag 26. oktober 2011

Lillelørdag

Så er atter en friuke nesten over, og jeg er snart klar for en ny arbeidsøkt. Denne siste fridagen har jeg nytt , og dagen har gått med til mye kos. Et par nødvendige avtaler ble unnagjort tidlig, så kom regnet, og jeg befant meg brått foran peisen med en deilig lunsj. En god bok og strikketøy, så var det brått ettermiddag - eller før middag for min del.

Lagde forresten noe skikkelig deilig til middag i dag - kokt torsk med gulrotstuing og baconbiter. Potetene hoppet jeg elegant over. Gulrotstuingen var vel egentlig ingen stuing, mer gulrotbiter lagd etter de samme prinsippene - men med løk. En helt ny vri på kokt torsk, men fantastisk godt - og sunt.

Jeg hadde ikke mye lyst og skifte til treningsklær, ut i mørket og regnværet for en spinningtime i kveld, men jeg hadde jo tross alt gjort en avtale med meg selv, så spinning ble det. En knallhard time. Svetten silte, og låra svei. Hvorfor gjør jeg dette egentlig - hva er motivasjonen? I disse tider dreier det seg om jul, julebord og julepynt. Julepynt; les: sexe seg opp til julens selskapligheter. I år skal jeg helt klart unngå lag på lag med trykk inn, hold inn, pusj opp og stay there. Strevsomt å få på, strevsomt å få av, vanskelig og puste, varmt, slitsomt og ukomfortabelt. Nei, i år får det jammen holde med et lag undertøy!

Så, Expressgym here I come, come and come again. Jeg elsker spinning! Jeg elsker styrke med stang - med eller uten step! Det gir mersmak, og et herlig kikk.

Når jeg sitter her i pysjen med levende lys og en varm kopp te - vel vitende at treningen er fullført slik jeg planla også denne uken - kjennes livet behagelig. Nå blir det jobb inkludert lange turer som gjelder de neste fire dagene.

Det har vært en fin lillelørdag, og en fin friperiode - og selv om det er litt tidlig, så ønsker jeg alle en super helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar