tirsdag 1. november 2011

Jøss! November!

Oj, da har det jammen blitt November. Det var ikke mye som minnet om det når jeg våknet i dag - til 10 varmegrader.  Ikke at jeg klager - jeg syns det er supert med en lang høst før vinteren setter inn. For sann mine ord - den kommer! Den kom i fjor, og året før der - med masse snø - samt en gradestokk som viste "ille kaldt", "gør kaldt" og "is kaldt". Så vi får bare nyte det enn så lenge - bare snøen kommer til jul, men kjenner jeg snøen rett, så kommer den vel med jul - som jula på kjærringa.

Det er rart hvor opptatt vi er av jula - så alt for tidlig. Jeg var i et par butikker i dag, og jeg ser hvor lett det er og bli revet med når butikkene er fyllt opp av nisser, julekuler og pakkebånd i alle regnbuens farger - pluss noen til. Jeg tok meg selv i og tenke "jammen denne trenger jeg - tror jeg", "denne fargen har jeg ikke", "har jeg egentlig nisser?"...... Heldigvis tok jeg til fornuften. Hjelpe meg - det er jo fortsatt kun november, og jeg har sikkert fargebånd nok  - hvis jeg gidder å se etter, og jeg har sikkert julekuler i bøttevis også - hvis jeg ikke har glemt og huske at jeg knuste alle i fjor da!

Jeg tror jeg legger jula på hylla inntil videre. Det er litt tidlig for min del. Jeg skal på julebord om et par uker, men det er en helt annen historie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar