tirsdag 24. januar 2012

Det beste i livet er gratis


Ny friperiode - andre dag - allerede.

En deilig middagen er nettopp fortært, og nå nyter jeg en sterk espresso - et must etter torsk. Jeg fant en oppskrift på nettet som fristet - fiskefilet med mos av rotgrønnsaker. Jeg har jo nesten innført kjøpeforbud, så her var det bare å bruke det som var tilgjengelig - hvilket var det meste.

1 torskefilet eller x antall biter med torsk,
2 ss rømme,
gressløk,
hvitløk,
rotgrønnsaker og andre saker (gulrot, kålrot, potet, blomkål, brokkoli osv.......)
1 egg,
2 ss smør,
salt, pepper og sitron.

Del grønnsakene i mindre biter, og kok de møre med litt salt. Hell av vann, og mos grønnsakene - gjerne litt grovt. Bland i smør og egg. Krydre. Legg mosen i en ildfast form, krydre fisken med salt og pepper og legg den oppå mosen. Bland rømme (crèm fraiche), hvitløk, gressløk (dill) og pepper i en bolle og hell over fisken. Bak i ovnen ca 15-20 min. Smak til med noen dråper sitron ved servering. Jeg stekte også baconbiter som jeg strødde over etterpå.
                                                                     
              Buon appetito!

I går kveld hang jeg opp TV´n igjen etter den hadde vært på reprasjon. Nå er det mer viktig enn noen gang og sende tilbake ting som ikke funker - helst innenfor reklamasjonstid, eller forsikringstiden. Jeg har hatt en tendens til å vente til det er for sent, eller ikke levere tilbake uduglige ting i det hele.
Vel, denne gangen fikk jeg levert inn Tv´n i rett tid, og fikk den altså opp på veggen igjen i går. Jeg er jo alene, men klarer altså ikke og vente med å få ting gjort til andre har tid til å hjelpe meg. Ergo; nytt veggmonteringsutstyr ble montert (julegave), og 42 tommeren ble løftet på plass av undertegnede - alene. Fikk opp kabelskjulerne i dag, og nå er jeg kjempefornøyd. Det er en herlig tilfredstillelse å få til ting på egenhånd - spesielt når alle elementene tilsier det motsatte.

I dag fikk jeg også levert to udugelige ting tilbake til Jærnia. En liten stekepanne til induksjon - kjøpt i desember - som ikke funka på min induksjon = tilgodelapp. En espressokanne til induksjon - kjøpt for lenge siden -  som kun virket hvis jeg hadde en annen kjele på platen i tillegg - levert. Får mest sansynlig en ny. Hvorfor skal jeg sitte her og være missfornøyd med noe jeg bruker penger på? Nei, den tiden er forbi. Heretter får alle dårlige varer i retur!

En tur langs Glommastien med vovsen og Canon i går, made my day. En ny tur i dag gjorde også denne dagen komplett.

Det beste i livet er faktisk gratis. Den gode følelsen koster ingenting.





2 kommentarer:

  1. Pussig Vi hadde nesten identisk middag i dag - til og med espressoen etter middagen =)) Jaja, det har skjedd før også - klemklem=))

    SvarSlett
  2. Hehe.... se der ja - her er vi igjen ;o) Det, og liknende hendelser har jo skjedd før :o)
    Ha en fortreffelig dag. KlemKlem :o)

    SvarSlett