onsdag 8. februar 2012

Sitter og koser meg forran peisen - fortsatt i pysjen. Levende lys på bordet, te i koppen og brød i ovnen. Brødet som startet som en grov variant av pannekaker. Mange pannekaker etter røra og dømme. Alt for mange for meg! Kaste resten ville jeg jo ikke, så da ble røra tilsatt frø av ulike slag samt litt vann, og står nå i ovnen. Tror ikke det er så veldig mye som kan gå galt egentlig, men det vil vise seg når brødet skal testet etter en tur i skogen.

Startet denne måneden - eller mer nøyaktig - sist helg, med diverse utskeielser. Da hadde jeg besøk av tantebarn fra Molde, sønn og svigerdatter fra Oppdal og søster fra Bø i Vesterålen. Begivenheten var i anledning min bonusfar sin 70 års dag. Dagen ble feiret med brask og bram, og jeg tror jubelanten fikk alt han ønsket i så måte. En koselig feiring med sosialt samvær og masse god mat. Slike planlagte utfordringer byr også på ekstra planlagte - samt enkelte uforutsette - utgifter. Men slik er livet - og livet med alt det har og tilby, er det kjæreste jeg har.

Jeg kjøpte ikke nye klær til anledningen, og det ekstra jeg ellers hadde behov av å kjøpe i butikken var suplement til det jeg allerede hadde. Jeg kjenner nå at tanken om ikke å sløse, allerede er vel etablert. Jeg bruker i stedenfor å kjøpe, og jeg bruker i stedenfor å kaste, og jeg liker det! Nå blir det snart tur i skogen med venninne, senere blir det trening. Resten av dagen overlater jeg til impulsive gjøremål.

Ønsker alle en fin dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar