tirsdag 14. februar 2012

Sankt Valentin

I dag er det Valentines dag. Tidligere ble Valentinesdagen primært feiret blant engelskmenn og amerikanerne, men i og med at lille Norge også har blitt mer og mer internasjonal og amerikanisert, har også feiringen tatt av her. Handelstanden gnir seg i hendene, og romantikken - om den ikke blomstrer resten av året - svever i dag på lyserosa skyer. Jeg for min del, feirer meg selv og kjærligheten til livet. Tulipaner er kjøpt inn for anledningen, og nyter i skrivende stund et glass champagne. Hvor vidt dette stemmer overens med sparing vs. unødvendig innkjøp, får jeg ta opp til vurdering i morgen. Nå koser jeg meg.

I dag har jeg har vært i det store utlandet og bunkret. Jeg har fyllt opp fryser og kjøleskap, og har nå det jeg trenger fra nabolandet de nærmeste to - tre månedene. Jeg skrev liste før jeg dro, og holdt meg konsekvent til den lille gule lappen. Jeg gikk med skylapper, og suste gjennom butikken uten tanke på hverken vikeplikt og høyreregel. Jeg tok også turen innom systembolaget - derav en halv flaske champis til i kveld. Sprudlevann til helgens jentetur ble også prioritert. Alt i alt er jeg kjempefornøyd med dagens tur og innkjøp.

Men tilbake til Mr. Valentin. I et ukonsentrert øyeblikk i dag - da jeg kanskje var litt vel opptatt av utløpsdatoen på produktet jeg sto med i hånden - grep jeg tak i den første og beste butikkansatte, hvorpå jeg kastet ut dagens lureste spørsmål; "hvilken dato er det i dag"? Hallo! Følte meg ikke mindre lur da et par nydelige smilende øyne så på meg og proklamerte at det er alle hjerters dag i dag - altså den 14. Akkurat da - i noen lange sekunder - følte jeg meg relativt gjennomsiktig. Med et lite spørsmål, klarte jeg altså å fortelle vedkommende ganske mye om meg selv. Det er jammen godt jeg ikke tar meg selv så høytidelig, og at jeg i tillegg trives så godt i mitt eget selskap at jeg ikke savner noen å fete opp med sjokolade - formet som et hjerte.

Da håper jeg alle der ute har en like koselig kveld som meg - med eller uten en Mr. Valentin.

1 kommentar:

  1. Søte, gode, snille, morsomme Cec - Kos deg på valentinskvelden - klem

    SvarSlett