torsdag 26. april 2012

Gleden ved å gi bort

Jeg har oppdaget Fribi. Fribi er et norsk gratis torg i form av en App du laster ned på IPhonen din. Kanskje du har saker og ting du ikke lenger har brukt for, og som du ikke har bry til å selge. Kanskje du rett og slett har et stort hjerte, og ønsker å gi bort ting du ikke lenger bruker. Da kan du ta et bilde, og legge det ut på fribi - enten om du vil gi bort den aktuelle boken, møblet, klærne, skoene osv, eller om du vil bytte mot å få noe annet i retur. Det finns mange der ute som trenger de tingene du ikke lenger trenger, så isteden for og kaste, eller fylle opp boden med ting og tang, hvorfor ikke gi det bort?


Slik har jeg fått gratis ved til vinteren. En engel la ut et bilde av trær han hadde kuttet, og spurte om noen ville ha. Jeg meldte selvfølgelig min interesse, og fikk et par dager senere en tilbakemelding fra vedkommende at veden var min hvis jeg fortsatt ville ha den. Veden må jeg klyve selv, men det gjør jeg selvfølgelig med glede! Jeg sparer nesten tretusen kroner, og vedkommende blir kvitt trær han ikke trenger. Veden er jo kjent for å varme flere ganger, og jeg syns det er en flott jobb å forberede vinteren med ved - og ellers alt hva naturen - eller andre - har å by på. Så lørdag hekter jeg hengeren på bilen, og kjører de to milene for å få gratis varme i huset til vinteren.

Så, nå sitter jeg her tilfreds og takknemlig. Jeg kjenner også at jeg har fått en ny giverglede. Det handler om å gi og ta.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar