søndag 27. februar 2011

Ukeslutt

Søndag, og ukeslutt. Solen skinner, og snøen smelter i solveggen. En perfekt avslutning på en super uke fylt med jobb, trening og turer i skogen med verdens beste samboer - og da snakker jeg selvfølgelig om Chief, vovsen min.

Søndager er perfekte dager for refleksjoner. Reflektere over hvordan uken har vært, og hvordan ønsker jeg at neste uke skal se ut. Søndager er også perfekte dager til selvpleie. Jeg tenker da på mentalt selvpleie, kroppslig selvpleie og selvfølgeligs kjønnhetspleie. Denne dagen er min. Da tilbringer jeg gjerne hele dagen i pysjbukse etter et deilig bad med velduftende oljer. Så smører jeg fransk rød leire i ansiktet, og nyter en deilig kopp te mens leiren gjør underverker for ansiktet mitt. Jeg lager en deilig brunsj som jeg nyter sammen med frustrerte fruer på bliss - etterfulgt av kaffe og créme bruleé is og mer frustrerte fruer.

Når sola går ned tenner jeg flere stearinlys, setter meg i godstolen og leser i ei god bok. jeg lar tankene vandre litt overalt, og tenker på hva hvordan jeg ønsker at fremtiden skal se ut. Konklusjonen er den samme hver søndag - uke etter uke - jeg ønsker at fremtiden skal se ut akkurat slik den ser ut nå. Jeg ønsker å være tilstede i livet mitt slik livet mitt er nå, og om endringer skjer underveis, ønsker jeg å være med på den reisen.

Ønsker alle en flott søndag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar