søndag 4. september 2011

Thailand

Kuala Lumpur
For en reise! Dette var min første tur til den orientalske drømmen, Thailand. Et fantastisk land på mange måter - må bare oppleves. Menneskene, atmosfæren, lukter - vakkert og spesielt. Jeg tror de aller fleste sansene jobbet på høygir fra ende til annen. Bangkok - byen som aldri sover, Pattaya som i aller høyeste grad er preget av turisme over mange år, Phuket med sine vakre strender, palmer og mennesker og Phi Phi som imponerte selv i regnvær. Reiste også en tur over til Malaysia og Kuala Lumpur - En utrolig spennende by med alle sine skyskrapere og KL svar på Twin Tower.

Hadde verdens beste resefølge som har vært i Thailand mange ganger tidligere. Det var absolutt en fordel som førstereis. Jeg fikk inside informasjon og tips underveis, og jeg lærte en hel masse som kanskje kunne blitt dyrekjøpte erfaringer i form av tid, penger og uvitenhet.

Kata Beach
Thailand er et billig land og feriere i for oss Nordmenn. Både mat og overnatting er veldig billig. Utenom sesongen finner en enda finere priser - på det aller meste. Menneskene i dette eksotiske landet er helt fantastiske. De er lette og komme i kontakt med, og de gjør det ytterste for at du skal ha det bra. De er blide, og smiler alltid, de er høflige og hjelpsomme.

Nå gleder jeg meg til å planlegge neste tur. Til neste år har jeg to reisemål - Thailand i tre uker, og språkferie i Italia i to uker. Hva som blir til våren, og hva som blir til høsten gjenstår å finne ut, men jeg gleder meg allerede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar