tirsdag 21. februar 2012

Handlevogna

I helga falt jeg av handlevogna. Ikke bokstavlig talt, men dog.

Har hatt en utrolig koselig og morsom helg på Lillehammer med to flotte venninner. En helg vi hadde prøvd å planlegge siden juli i fjor, og endelig fikk vi kabalen til å gå opp for nesten alle. Fredag pakket jeg snippsekken og kjørte nordover. Først innom Elverum for å prøve bunaden som er i ferd med og tilpasse seg kroppen min, og deretter gikk ferden videre til Lillehammer. Jeg kjørte gjennom vakkert vinterlandskap, og solen skinte fra skyfri himmel. Da måtte jeg selvfølgelig stoppe og ta noen fine vinterbilder.


Som jeg sa, så var dette en tur som ble planlagt i fjor, så utgiftene rundt utflukten var selvfølgelig tatt i betraktning denne måneden. Vi spiste og koste oss, mimret og lo. Lørdag utforsket vi gågata - en gate med mye liv og mange spennende butikker. Jeg var streng med meg selv, og veldig flink - helt til jeg ankom Fretex. Der fant jeg selvfølgelig to Arabic asjetter jeg lenge har manglet, samt en ildfast form for én. Dette ble den nette sum av en hundrelapp, men der datt jeg altså av handlevogna. Litt senere ankom vi den fjerde bokhandelen vi var innom. Jeg hadde vært veldig flink i de tre første, men så klarte jeg altså ikke og dy meg lenger. Jeg grep fatt i "Indias datter" og "Tirsdagsdamene", veide frem og tilbake i fem sekunder, før jeg puttet bankkortet i terminalen. Bøkene var veldig på salg, og kostet under trehundre - tilsammen. Og der falt jeg jammen av handlevogna igjen. Ellers klarte jeg meg veldig bra. Ingen klær - til tross for alle de flotte butikkene vi var innom. Jeg klarte til og med å stå over den vakre te koppen! Det er kanske imponerende når jeg i utgangspunktet lider av en aldri så liten te kopp fetish (selvdiagnostisert). 

Nå er jeg vel hjemme igjen, og gleder meg til jeg skal nyte en deilig espresso med noe godt på Arabic asjetten, og en god bok i fanget - så fort jeg er ferdig med arbeisperioden.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar