torsdag 1. mars 2012

Litt av hvert

Jeg velger meg våren, og ønsker den nå offisielt velkommen! Stolputen er tatt frem, og jeg har allerede flere ganger nytt en kaffe latte og godt lesestoff i solveggen på verandaen. Jeg elsker våren og sommeren, og føler at jeg våkner litt fra en dvale når dagene blir lengre, og solen kommer høyere og høyere på himmelen. I dag var intet unntak - strålende sol fra knall blå himmel. Jeg var dessverre litt låst fast på møte først på dagen, men tok igjen det fortapte med en deilig tur langs Glomma før solen datt ned.

Med sola kommer også energien - eller skal jeg heller si mer energi. Sommergardinene i stua er på plass (kjøpt i fjor - bare sånn til opplysning), tepper henger til lufting og flere av husets overflater har fått kjenne smaken av grønnsåpe. Spannene med maling er litt mer synelig når jeg åpner døra til boden, og jeg har allerede sjekket om malerkoster og ruller er intakte - for å kjøpe nye er uaktuelt på nåværende tidspunkt. Så her er planleggingen godt i gang på hvordan jeg skal benytte meg av fornybar energi og lange lyse kvelder.

(Bilde lånt fra nett)
Trening, er det lenge siden jeg har sagt noe om. Jeg trener fortsatt altså - hver ukedag når jeg ikke
jobber tolv timer. Styrketrening og spinning er fortsatt min "greie", og har denne uka vært gjennom styrke med stang x 2, styrke med strikk, litt zumba og spinning. Jeg er jo fremdeles på sparebluss, men i og med at jeg skal leve med denne kroppen i mange år til, så velger jeg og behandle den litt pent, og fórer på med litt styrke og energi - selv om det koster både penger, svette og tårer. Når det først er sagt, så har jeg antageligvis den billigste og beste treningsavtalen i byen. Fornøyd.

Ellers så går prosjekt sparebluss veldig bra. Jeg har ikke falt av handlevogna siden sist, og kun holdt meg til planlagte innkjøp som er nødvendig - altså mat og nødvendige husholdningsartikler. Eller - det er faktisk en sannhet med modifikasjoner. Tidligere i år leverte jeg tilbake en espressokanne som ikke fungerte som den skulle på mine induksjonsplater. Jeg fant ingen kvittering, og jeg hadde hatt den en god stund før jeg fant ut at jeg skulle levere den tilbake. og for å gjøre en lengere historie kort, så skulle jeg få en ny kanne hvis jeg betalte et lite mellomlegg. I dag hentet jeg den, og mellomlegget var på kr 170,-. Men så hadde jeg en tilgodelapp, og vips så ble utgiften redusert til kr 70,-. Dette var vel en typisk vinn vinn situasjon som fortjente en aldri så liten oppmerksomhet. Fornøyd.

Det har vært en fin dag, og en fin uke. Nå er jeg klar for ny arbeidshelg.

Ønsker alle en super helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar